WELCOME






'WELCOME TO MY BLOG
SUASANA SENJA'

KAWAN-KAWAN

PENGIKUT TEGAR

07 November 2010

Petang Ahad

hari yang memenatkan.

dah lama ek tak menulis di dalam blog suasana senja ni...jalur lebar tak ada di kampung, so tak dapatlah nak update selalu.

hari ini aku keliru sedikit.
peristiwa ni berlaku masa aku sedang o.t.w balik daripada bandar tangkak tadi.

selepas aku mengisi minyak kereta aku pun park la kereta aku dekat tepi.
sambil aku tengok cermin belakang aku nampak 2 kereta puteh dan hitam. salah satu tu mitsubishi lancer (puteh).

so aku sedang syok aku usha kereta tu aku terperasan pulak plat kereta tu warna kuning, bermakna kereta daripada singapore la kn.

time aku isi minyak td, bapak aku bg thu di kaunter nak isi minyak ron 95. so kakak kaunter cakap sini tak ada ron 97 hanya ron 95.

yang aku pelik ni, kenapa ada kereta singapore isi minyak dekat sini jugak?...
mengikut kata kakak aku yang lalu di sebelah kereta tu, ada atendan pam minyak marah dia orang tak bg isi. tp si mamat singapore ni tunjuk ic la kn.

yang ganjilnya dia tunjuk ic kawan a.k.a awek dia la.
setahu aku, kereta singapore hanya isi ron 97 shj.

ataupun bagi yang memiliki kereta pendaftaran singapore tetapi dia seorang warganegara malaysia yang ada ic colour biru sahaja yang layak isi ron 95.

tapi tak pernah pulak aku tahu singaporean boleh bawa kawan dpd malaysia yang ada ic warna biru untuk mendapat kebenaran isi minyak ron 95.

atau aku yang terlepas maklumat penting?...
hairan aku.

kalau perkara ini di bolehkan fine lah bg aku.
kalau perkara ni salah, aku bengang la.

kerajaan subsidi ron95 bg rakyat malaysia, ni bg orang lain pulak take over. fuhhh..panasss...

lokasi berlaku kejadian: pam minyak petr*n*as tangkak....

No comments: